به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: از روزهای اخیر عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر پس از تجهیز کارگاه پیمانکار آغاز شد.
حسینی طباطبایی ادامه داد: عملیات احداث این پروژه درسال ۱۴۰۱ آغاز و تا مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شد اما بهدلیل تعلل پیمانکار و بروز برخی مشکلات، در سال ۱۴۰۳ فرایند خلع ید پیمانکار در دستور کار قرار گرفت و پس از طی مراحل قانونی پیمانکار از پروژه خلع ید شد.
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۴ فرایند تعیین تکلیف و جذب اعتبار جهت شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه در دستور کار قرار گرفت و پس از جذب اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریالی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۴ مناقصه انتخاب مجری پروژه برگزار و پیمانکار انتخاب شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: براساس برآوردهای ریالی انجام شده، جهت تکمیل این پروژه ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: هماکنون عملیات پیکنی جهت بتنریزی و ایجاد فونداسیون توسط ماشین آلات در محل پروژه در حال انجام است تا با پیشرفت فیزیکی در سال ۱۴۰۵ اعتبار بیشتری جهت تسریع در عملیات اجرایی جذب شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: این پروژه به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت خاک و سنگ انجام میشود.